Toiveiden mukaiset toimitilamuutokset uusille vuokralaisille
Alkuperäinen Varman pääkonttori avautuu täydellisesti modernisoituna toimistotalona.
Bulevardi 7 tarjoaa toimitiloja yrityksille, jotka etsivät ainutlaatuisia puitteita: Helsingin halutuinta keskustasijaintia, kiinteistön pitkää ja vaurasta historiaa sekä tilojen viimeisteltyä laatua ja toimivuutta. Näitä tiloja Restok on nyt kunnostanut uusille vuokralaisille.
“Muutostyöt on tehty vuokranantajan ja vuokralaisten toiveita kuunnellen, niistä arkkitehtisuunnitelmat tehden ja Restokin kanssa yhdessä toteuttaen”, kertoo projektikonsultti Paavo Tikka, Rovatex Rakenteesta.
Vuokrauksesta vastaava asset manager Tarja Koskela Varmalta kertoo, että Restok valikoitui urakan tekijäksi kohteeseen paitsi aikaisempien hyvien yhteistyökokemusten kautta myös kohdekäynnin sekä urakoitsijahaastattelujen pohjalta.
Aikataulussa pysyttiin hyvin haasteista huolimatta
Tähän mennessä on toteutettu remontit 8-kerroksisen kiinteistön kolmannessa ja ylimmässä kerroksessa. Tilamuutokset käsittävät väliseinämuutoksia, pintatöitä sekä tarvittavat talotekniikkaan liittyvät muutostyöt sekä sähkötyöt.
Remontit on toteutettu työn edetessä tarkentuvilla suunnitelmilla ja suhteellisen nopeassa aikataulussa.
“Restok pysyi hyvin aikataulussa, vaikka ylimmän kerroksen remonttiin tuli yllättäen sisustussuunnittelijan uudet suunnitelmat, kun työ oli jo alkamassa. Esimerkiksi lattiapäällysteet vaihtuivat rullamatoksi ja keittiön kalusteet muuttuivat. Lisäksi tuli muun muassa sisustustiiliseinä ja käyttäjän valitsemia sisustusvaloja. Tämä ei merkittävästi vaikuttanut kuitenkaan luovutusaikaan, joka sovittiin heti hyvässä yhteisymmärryksessä tilaajan kanssa”, kertoo Tikka.
“Aina kun tarvitaan esimerkiksi puusepän töitä, töiden toteutumiseen vaikuttaa puuseppien aikataulut. Tilaan tuli myös äänivaimennettuja lasiovia, joilla on 5–7 viikon toimitusaika.”
Työt sujuneet muita vuokralaisia häiritsemättä
Haasteena remontissa oli paitsi kiinteistön sijainti keskustassa myös se, että 3000 neliön toimistotiloissa oli remontin aikana vuokralaisia muissa kerroksissa.
“Saimme parkkihallista järjestettyä pari parkkiruutua, mikä helpotti tavaroiden siirtoja. Onneksi myös seuraava kohteemme 7. kerroksessa oli jo tyhjillään ja pystyimme käyttämään tiloja sekä välivarastona että sosiaalitiloina.
Restok on toteuttanut työt tavoitehintaisena laskutustyönä ja budjetissa on pysytty.
“Sekä minulla että Restokilla tavoitteena, että niin vuokraaja kuin vuokralainenkin ovat yhtä tyytyväisiä lopputulokseen ja että remonttiin satsattu summa mahdollistaa myös kannattavan vuokraustoiminnan”, Tikka sanoo.
Tikka kiittelee restokilaisia joustavuudesta, nopeasta reakointikyvystä ja luotettavuudesta.
“Vaikka soittaisin mihin aikaan tahansa, aina saan asiallisen ja hyvän vastauksen. Restokilta syntyvät aina nopeasti tarvittavat laskelmat ja ratkaisut ongelmiin.”